|
click HERE to download english translation of BOS rules
A. Zasady ogólne:
1. Turniej Best of Seven ma na celu wy³onienie najmocniejszych polskich graczy PvP z ka¿dej klasy.
2. Turniej przeprowadzany jest na krainie Europe, postaciami closed, softcore.
3. Ka¿da osoba mo¿e wystawiæ co najwy¿ej jedn± postaæ z danej klasy (mo¿na wystawiæ np. barba
oraz amazonkê, nie mo¿na natomiast dwóch druidów).
4. Ka¿dy uczestnik zobowi±zany jest zg³osiæ swoj± chêæ wyst±pienia w turnieju BOS wype³niaj±c
formularz zg³oszeniowy. Prosimy o wype³nianie wszystkich pól oraz podanie aktualnego e-maila kontaktowego.
5. Wpisowe na turniej wynosi 1 SOJ (Stone of Jordan), je¿li mamy ochotê wystawiæ np. zabójczyniê
i nekromantê p³acimy oczywi¶cie 2 SOJe. Op³ata bêdzie zbierana TYLKO I WY£¡CZNIE przez konto *D2CL, do
którego dostêp maj± jedynie organizatorzy BOSu.
6. Wpisowe w ca³o¶ci przeznaczone bêdzie na nagrody dla pierwszego drugiego i trzeciego
zawodnika ka¿dej z klas, odpowiednio 60% puli danej klasy dla I miejsca, 30 % II miejsce, 10% III miejsce.
7. Ostateczny termin zg³oszeñ mija na dzieñ przed rozpoczêciem konkretnego turnieju. Do tego
te¿ czasu nale¿y ui¶ciæ wpisowe, brak dokonania op³aty równoznaczny bêdzie z uniewa¿nieniem zg³oszenia.
8. Rozpoczêcie meczów ka¿dej klasy to godzina 24:00 na kanale clan D2CL.
9. Wszelkie pretensje oraz uwagi podczas rozgrywek prosimy
zg³aszaæ bezpo¶rednio do sêdziów
lub wys³aæ list do organizatorów.
B. Zasady specyficzne dla danych klas:
1. Barbarzyñcy, amazonki, nekromanci: walki na poziomie trudno¶ci normal.
2. Druidzi:
- walki na poziomie trudno¶ci nightmare,
- dozwolone jedynie przedmioty posiadaj±ce absorb "procentowy" (np. ravenfrost, lightsabre),
- zabroniona jest absorpcja "punktowa" (np. rising sun),
- dozwolony co najwy¿ej jeden item z absorbem na dan± magiê (np. nie mo¿na mieæ dwóch dwarf star'ów),
- zabronione jest rzucanie czarów w mie¶cie, umiejêtno¶ci mo¿na u¿ywaæ dopiero po wyj¶ciu z niego,
- zabronione jest zabijanie ducha przeciwnika,
- zabronione jest odwo³ywanie w³asnego ducha,
- zabronione jest zmienianie w³asnego ducha podczas walki (np. z Oak Sage na Heart of Wolverine),
- je¿eli gracz przez przypadek zabije ducha innego gracza, wtedy przeciwnik mo¿e ponownie przywo³aæ ducha.
2. Zabójczynie:
- walki na poziomie trudno¶ci nightmare,
- dozwolone jedynie przedmioty posiadaj±ce absorb "procentowy" (np. ravenfrost, lightsabre),
- zabroniona jest absorpcja "punktowa" (np. rising sun),
- dozwolony co najwy¿ej jeden item z absorbem na dan± magiê (np. nie mo¿na mieæ dwóch dwarf star'ów).
3. Paladyni:
- walki na poziomie trudno¶ci nightmare,
- dozwolona absorpcja "procentowa" oraz "punktowa",
- dozwolony co najwy¿ej jeden item z absorbem na dan± magiê (np. nie mo¿na mieæ dwóch ravenfrost'ów).
4. Czarodziejki:
- walki na poziomie trudno¶ci hell (piek³o),
- zakazane wszelkiego rodzaju przedmioty posiadaj±ce absorpcjê.
C. System rozgrywek:
1. Rozgrywki bêd± prowadzone w dwóch etapach: faza grupowa (w zale¿no¶ci od frekwencji mo¿e
zostaæ opuszczona), nastêpnie systemem pucharowym. Rozegrany bêdzie tak¿e pojedynek o 3 miejsce.
2. Z ka¿dej grupy do nastêpnego etapu przechodz± dwaj gracze z najlepszymi wynikami.
3. Pojedynki o I i III miejsce prowadzone bêd± do 5 zwyciêstw, mecze pó³fina³owe do 4 zwyciêstw,
wszystkie inne do 3.
D. Sêdziowanie:
1. Ka¿da grupa nadzorowana jest przez jednego sêdziego.
2. Do obowi±zków sêdziów nale¿y:
- ustalenie kolejno¶ci pojedynków w grupie,
- spisywanie wyników poszczególnych walk,
- informowanie o wynikach obecnego w danej chwili organizatora BOS.
3. Pocz±wszy od æwieræfina³ów mecze musz± byæ nadzorowane przez dwóch sêdziów obecnych
w danej grze.
4. Osoba sêdziuj±ca walkê nie mo¿e nale¿eæ do tego samego klanu co którykolwiek z walcz±cych.
5. Przed walkami sêdziowanymi sprawdzane bêdzie dok³adnie czy na planszy nie znajduj±
siê przedmioty, mog±ce byæ wykorzystane przez którego¶ z graczy (strza³y, be³ty, itd). W grach bez sêdziego le¿y
to w interesie obu graczy aby wszystko by³o odpowiednio wysprz±tane.
6. Sêdziowie maj± decyduj±cy g³os we wszystkich kwestiach dotycz±cych walki.
7. Sêdzia ma prawo nakazaæ zawodnikowi pokazanie danego przedmiotu w celu weryfikacji jego zgodno¶ci z regulaminem.
E. Przebieg rozpoczêcia walki:
1. Gry, w których toczyæ siê bêd± mecze "sêdziowane" mog± zak³adaæ TYLKO sêdziowie BOS. Gry w meczach
nie sêdziowanych zak³ada dowolny z zawodników.
2. Gracze gromadz± siê wokó³ "swoich" sêdziów, jeden przy mo¶cie drugi przed wej¶ciem do
obozowiska. Zawodnicy musz± mieæ ustawione PARTY (dru¿yna) ze swoimi sêdziami.
3. Sêdzia pyta graczy czy s± gotowi, nastêpnie czeka na potwierdzenie.
4. Je¿eli zawodnicy s± gotowi, wtedy sêdzia mówi "KROPKA" - w tym momencie nale¿y od razu
nacisn±æ kropkê i wcisn±æ ENTER ("." musi byæ widoczna na ekranie).
5. Gdy kropki siê pojawi±, sêdzia mówi "GO" i walka rozpoczyna siê.
6. W przypadku, gdy mamy do czynienia z walkami w grupach (czyli nie sêdziowanymi), obaj
zawodnicy maja obowi±zek "nacisn±æ kropkê przed walka" oraz od razu zg³osiæ swoj± gotowo¶æ przez napisanie "go",
w momencie gdy drugi z graczy napisze "go" - walka siê rozpoczyna.
F. Walka:
1. Obszar pojedynku to "Krwawe Wrzosowiska" (Blood Moor).
2. Amazonki oraz Czarodziejki walcz± wy³±cznie na planszach BEZ mostu (walka toczy siê od wej¶cia do miasta
a¿ do Flawii), pozosta³e klasy rozgrywaj± swoje mecze jedynie na mapach posiadaj±cych most (walka toczy siê od miasta do mostu, którego
nie mo¿na przekraczaæ).
3. Lag nie jest podstaw± do powtórzenia walki.
4. Je¿eli zawodnik w niewyja¶nionych okoliczno¶ciach opu¶ci grê w czasie walki,
jest to równoznaczne z jego ¶mierci±, a przeciwnik zobowi±zany jest poczekaæ na osobê która opu¶ci³a grê do 10 minut,
w celu kontynuowania walki.
5. Podczas meczu zabronione jest:
a) korzystanie z wszelakich napojów i kapliczek,
b) uciekanie w trakcie walki do miasta lub poza teren Wrzosowiska, w dowolnym celu,
c) podrzucanie jakichkolwiek przedmiotów graczom pozostaj±cym na polu walki,
d) zostawianie na planszy jakichkolwiek przedmiotów przed walk± (np. strza³),
e) posiadania podczas walki najemników,
f) u¿ywanie czaru Town Portal,
g) korzystanie z przedmiotów maj±cych w³a¶ciwo¶ci spowalniaj±ce bieganie (SLOWS TARGET),
h) korzystanie z umiejêtno¶ci niedostêpnych dla danej klasy postaci (³adunki z CHARGED ITEMS, np. Boneslayer który ma
Level 20 Holy Bolt: 200 Charges); dozwolone s± jednak przedmioty posiadaj±ce szansê na rzucenie czaru przy ataku (np. 5% Chance of
casting slvl 10 Chain Lightning On Striking),
i) korzystanie z jakichkolwiek przedmiotów z Poison Damage; u¿ywanie trucizny dozwolone jest tylko i wy³±cznie
ze skillów (np. Poison Nova u Nekromanty),
j) zabronione s± nastêpuj±ce specyficzne przedmioty: amulet SARACEN 1.08 (i wszelkie inne przedmioty z szans± na rzucenie
Amplify Damage), itemy zabugowane lub hackowane (w tym zawarte s± unikaty ze statsami innych rzeczy - np. Buriza Armor oraz tzw. ITH-itemy)
oraz wszelkie przedmioty elitarne z wersji 1.08 (poza Wizardspike),
k) zabronione s± wszelkie przedmioty eteryczne nie posiadaj±ce ZODa b±d¼ cechy autoreperacji; zasada
ta nie dotyczy jedynie unikatów.
6. Po wyj¶ciu z miasta, przed walk±, mo¿na do niego powróciæ tylko w celu uzupe³nienia ¿ycia u Akary (mowa np.
o barbarzyñcach i Battle Orders). Nie mo¿na natomiast ju¿ zmieniæ itemów na te które znajdujê siê w skrzyni. Innymi s³owy - gramy
tylko tym co mamy na sobie, we w³asnym plecaku.
7. Po zakoñczeniu walki wygrany zobowi±zany jest przekazaæ wynik sêdziemu jego grupy.
G. Kary:
1. Za niestosowanie siê do regulaminu rozgrywek sêdzia w porozumieniu z organizatorami
turnieju mo¿e podj±æ decyzjê o wykluczeniu danej osoby z turnieju.
2. Osoby utrudniaj±ce przebieg zawodów oraz ponoszone emocjami, zachowuj±ce siê niekulturalnie,
zostan± bez odwo³ania wykluczone z turnieju.
UWAGA! Wszelkie inne zasady oraz zabezpieczenia antycheat / hack bêd± respektowane zgodnie
z za³o¿eniami regulaminu D2CL.
|
|
|